Faceți căutări pe acest blog

luni, 13 decembrie 2010

Bataia de joc a sistemului romanesc

Comisia de malpraxis este o comisie aflata in subordinea Directiei de Sanatate Publica. Aceasta comisie se intalneste benevol, ea fiind neremunerata. Conform statutului acestei comisii, ea ere urmatoare atributii:




CAPITOLUL IV
 Atribuţiile comisiei 


   Art. 10. - Comisia are următoarele atribuţii principale:
a) desemnează, prin tragere la sorţi, din lista judeţeană a experţilor, un grup de experţi sau un
expert, în funcţie de complexitatea cazului, însărcinat cu efectuarea unui raport asupra cazului;
   b) repartizează dosarele cuprinzând documentaţia cazurilor cercetate experţilor desemnaţi,
spre analiză şi evaluare, în vederea efectuării raportului asupra cazurilor respective;
   c) dacă dosarul nu conţine toate documentele necesare în vederea elucidării cazului expertizat,
solicită instituţiilor abilitate, precum şi persoanei care a sesizat comisia prezentarea de
documente şi de informaţii suplimentare referitoare la cazul respectiv;
   d) primeşte de la experţii desemnaţi, în termenul legal, rapoartele cazurilor expertizate;
e) pune la dispoziţia părţilor interesate, la solicitarea scrisă a acestora, o copie a raportului
experţilor şi a documentelor medicale care au stat la baza acestuia;
   f) verifică, înainte de a da curs sesizării, calitatea persoanei care a sesizat comisia, pe baza
următoarelor documente:
   - actul de identitate al persoanei care a făcut sesizarea, atunci când această persoană este
aceeaşi cu persoana considerată victima cazului de malpraxis invocat;
   - documentul din care rezultă dreptul de reprezentare al persoanei care se consideră victima
unui act de malpraxis, atunci când sesizarea este adresată prin reprezentantul legal al acesteia;
   - documente legale din care reiese calitatea de succesor al persoanei decedate ca urmare a
unui act de malpraxis imputabil unei activităţi de prevenţie, diagnostic şi tratament;
   g) emite dispoziţii privind prezentarea de documente, situaţii, informaţii şi audieri solicitate şi
considerate necesare de către experţii desemnaţi, pe parcursul cercetării cazului supus
expertizării;
   h) stabileşte, prin decizie adoptată în maximum 3 luni de la data sesizării, dacă în cauză a fost
sau nu o situaţie de malpraxis;
   i) comunică decizia, în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării, tuturor persoanelor
implicate, inclusiv asigurătorului;
  j) întocmeşte un raport anual detaliat pe care îl prezintă Ministerului Sănătăţii Publice până la
data de 1 februarie a anului următor celui pentru care se întocmeşte acest raport;
   k) ţine evidenţa tuturor sesizărilor adresate comisiei şi monitorizează cazurile de malpraxis
stabilite prin deciziile adoptate;
   l) răspunde de respectarea reglementărilor în vigoare cu privire la asigurarea confidenţialităţii
asupra tuturor informaţiilor care au legătură cu cazurile deduse judecăţii;
   m) alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare.


  CAPITOLUL V
 Activitatea comisiei 


   Art. 11. - Comisia se întruneşte în şedinţă la solicitarea preşedintelui, în termen de maximum 3
zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării adresate acesteia.
   Art. 12. - Şedinţele comisiei sunt conduse de către preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către cei
îndreptăţiţi potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.
   Art. 13. - (1) Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin trei pătrimi din
numărul membrilor comisiei, iar hotărârile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din numărul
membrilor prezenţi.
   (2) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui sau, în absenţa acestuia, cel al înlocuitorului
de drept care conduce şedinţa comisiei este decisiv.
   (3) În situaţia în care nu este întrunit cvorumul necesar prevăzut la alin. (1), şedinţa se amână
pentru 7 zile calendaristice.
   (4) Hotărârea adoptată este obligatorie pentru toţi membrii comisiei, membrii care au votat
împotrivă şi cei absenţi putându-şi consemna opinia separată în procesul-verbal al şedinţei
respective.
   (5) Membrii comisiei îşi exercită mandatul potrivit legii. Ei răspund pentru activitatea lor în mod
solidar, cu excepţia situaţiei în care au votat împotriva unei hotărâri şi au consemnat opinia
separată în procesul-verbal.
   Art. 14. - Comisia are ştampilă proprie, iar actele acesteia sunt semnate numai de preşedinte.
   Art. 15. - Sediul comisiei este la autoritatea de sănătate publică judeţeană, respectiv a
municipiului Bucureşti.
   Art. 16. - (1) Cheltuielile ocazionate de prezenţa la lucrări a membrilor comisiei se suportă de
fiecare instituţie care are reprezentanţi desemnaţi, aceştia fiind consideraţi în deplasare în interes
de serviciu.
   (2) Celelalte cheltuieli de funcţionare, respectiv pentru rechizite, poştă etc., se suportă de
autoritatea de sănătate publică în care îşi are sediul comisia.
   Art. 17. - Pentru fiecare şedinţă a comisiei se întocmeşte câte un proces-verbal care este
semnat de către toţi membrii prezenţi ai comisiei.
   Art. 18. - (1) După primirea sesizării, comisia verifică dacă autorul acesteia are calitatea
prevăzută de lege, pe baza documentelor menţionate la art. 10 lit. f).
   (2) Dacă în urma analizei documentelor menţionate la art. 10 lit. f) se constată că sesizarea nu
a fost făcută de către persoanele îndreptăţite, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, comisia
respinge sesizarea ca fiind nefondată şi clasează cazul, comunicând persoanei care a făcut
sesizarea decizia adopată.
   (3) În cazul în care comisia constată împlinirea termenului de prescripţie prevăzut la art. 677 din
Legea nr. 95/2006, cu modificările ulterioare, comisia clasează cazul.
   Art. 19. - După primirea raportului asupra cazului, întocmit de expertul sau grupul de experţi
desemnat, comisia analizează documentul înaintat şi stabileşte, prin decizie, în termen de
maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii lui, dacă în cauză a fost sau nu un caz de malpraxis.
   Art. 20. - Decizia se comunică tuturor persoanelor implicate, inclusiv asigurătorului, în termen
de 5 zile calendaristice.
   Art. 21. - (1) Comisia ţine o evidenţă strictă a sesizărilor primite, a documentaţiei aferente
fiecărui caz expertizat, a proceselor-verbale întocmite în cadrul şedinţelor comisiei, a deciziilor
luate, precum şi a altor documente depuse la comisie sau emise de aceasta.
   (2) Documentele menţionate la alin. (1) se arhivează potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.    Art. 22. - Pentru îndeplinirea atribuţiilor legale, comisia adoptă hotărâri şi emite decizii, sub
semnătura preşedintelui, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.


In urma depuneri unei plangeri in atentia acestei comisii, este solicitat acordul parti vatamate pentru a achita expertii parte. Exista lacune in acest sens, pentru ca se cere acordul fara a mentiona despre cati experti este vorba si despre ce suma va trebui achitata in urma expertizei:




CAPITOLUL VIII
 Experţii 


   Art. 29. - Comisia desemnează, prin tragere la sorţi, din lista judeţeană a experţilor, un grup de
experţi sau un expert, în funcţie de complexitatea cazului, însărcinat cu efectuarea unui raport
asupra cazului.
   Art. 30. - Experţii prevăzuţi la art. 29 au acces la toate documentele medicale aferente cazului,
a căror cercetare o consideră necesară, şi au dreptul de a audia şi de a înregistra depoziţiile
tuturor persoanelor implicate.
   Art. 31. - Experţii întocmesc, în termen de 30 de zile, un raport asupra cazului, pe care îl
înaintează comisiei.
   Art. 32. - (1) Experţii desemnaţi pentru cercetarea cazului sunt obligaţi să păstreze
confidenţialitatea asupra tuturor informaţiilor care au legătură cu cazul respectiv, în condiţiile legii.
   (2) Încălcarea confidenţialităţii de către experţii desemnaţi atrage sancţiuni profesionale şi
administrative, conform dispoziţiilor legale în vigoare.


Nu exista termene clare in redactarea raspunsurilor, nu exista modalitate de penalizare sau tragere la raspundere a acestei comisii in cazul in care partea vatamata are contra-argumnete.

Niciun comentariu: